Zgromadzenie Sióstr Służebniczek
Prowincja Tarnowska
Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP NP
"Posłani w pokoju Chrystusa"
Slajd 2 Slajd 3 Slajd 4

Na drogach relacji

W dniach 10-12 czerwca miały miejsce Dni Skupienia dla dziewcząt. Czym są te dni? Jest to forma rekolekcji weekendowych, adresowana dla dziewcząt od 8 klasy szkoły podstawowej wzwyż. W tym czasie podejmujemy różne tematy dotyczące młodego człowieka i próbujemy je odczytywać w świetle Słowa Bożego, w nim szukać odpowiedzi  na niełatwe pytania.
Tym razem spotkałyśmy się w Szczawnicy, aby pochylić się nad przestrzenią relacji w moim życiu. Ciągle jesteśmy w drodze, a na niej spotykamy różnych ludzi, jesteśmy we wspólnotach czy grupach, które tworzymy, w końcu tworzymy relacje z bliskimi. W dużej mierze jakość tworzonych relacji z innymi związana jest z relacją do samej siebie. Jako ludzie wierzący nie możemy zapomnieć o tej najważniejszej relacji, jaką chcemy pogłębiać - z naszym Ojcem. Pomocą w zgłębianiu tematu i niejako punktem wyjścia była przypowieść o Miłosiernym Ojcu. W konferencjach ks. Maciej przeprowadził nas przez temat relacji, przyglądając się relacjom młodszego syna z przypowieści: jego relacji z samym sobą, z ojcem, bratem. To pomogło nam zobaczyć siebie w relacjach, jakie tworzymy. Skupienie to było połączone z górską wędrówką szlakiem z Wąwozu Homole przez Wysoką na Palenicę i zjazd kolejką do Szczawnicy. W drodze wysłuchałyśmy konferencji, był czas na osobistą medytację, spowiedź i wiele rozmów... ale też przestrzeń dla ciszy. To czas pokonywania swoich słabości, kiedy kolejne podejścia dla niektórych wydawały się nie do pokonania, ale też doświadczenie wsparcia i mocy wspólnoty. Była to przede wszystkim możliwość zawiązywania nowych relacji. Po południu był najważniejszy moment w ciągu dnia - Eucharystia. Po niej spotkanie i ,,skrzynka pytań" - a więc czas pytań do księdza i sióstr, gdzie szukaliśmy odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące życia wiary, moralności, problemów dotykających młodych ludzi, a także odnoszące się do powołania, życia zakonnego i kapłańskiego.
Ostatni dzień rozpoczęłyśmy Jutrznią i Eucharystią w kościele parafialnym. Później czas na osobistą medytację, podsumowanie  i dzielenie się tym, czego doświadczyłyśmy w te dni.
Na kolejne skupienie zapraszamy we wrześniu - dokładna data pojawi się w późniejszym czasie, a także informujemy o możliwości odbycia indywidualnych dni skupienia dla tych, którzy pragną pogłębić swoją relację z Jezusem, pobyć w ciszy, poszukać odpowiedzi na różne pytania czy wątpliwości, a także dla tych którzy rozeznają swoją drogę życia. Więcej informacji i zgłoszenia prosimy kierować poprzez: fb - Dni Skupienia u Służebniczek Starowiejskich-Tarnów, bądź mailowo: b.janusz@interia.pl

więcej zdjęć w galerii- zapraszamy