Zgromadzenie Sióstr Służebniczek
Prowincja Tarnowska
Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP NP
"Jesteśmy napełnieni Duchem Świętym"
Slajd 1 Slajd 2 Slajd 3 Slajd 4

Wakacje DSM-u z Krynicy

W drugiej połowie sierpnia 2018, grupa 24 dziewcząt z krynickiej i muszyńskiej Dziewczęcej Służby Maryjnej uczestniczyła w oazie, w Ostrowcu koło Wałcza, w Ośrodku Charytatywnym Caritas, nad jeziorem Łubianka.

Organizatorem wypoczynku była Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Krynicy-Zdroju i Parafia Bł. Marii Teresy Ledóchowskiej w Muszynie. Piękny wypoczynek w krajobrazie zachodnio-pomorskich jezior stworzył niepowtarzalny klimat, nie tylko do aktywnego wypoczynku, ale również do zagłębienia się w tajemnice wiary. Opiekunka DSM, s. Barbara Gawełda zadbała o równowagę przekazu, organizując, obok modlitewnych rozważań, atrakcje sportowo-rekreacyjne, niektóre na pograniczu sportów wyczynowych, pod czujnym okiem ratownika oczywiście.

Miejscem modlitwy i spotkań z Bogiem była piękna kaplica, znajdująca się w ośrodku, dziewczęta chętnie uczestniczyły w modlitwie brewiarzowej, rozważaniach Słowa Bożego, adoracji, szczególnie wieczorem często „wpadały” na chwile spotkania z Panem. W malutkim kościółku  uczestniczyłyśmy we Mszach św. Było to dla nas niecodzienne przeżycie łączności z małą liczebnie, ale otwartą i serdeczną wspólnotą ostrowieckich mieszkańców, a także sposobność dawania świadectwa .

Baza sportowa ośrodka pozwalała na korzystanie z kajaków i rowerków wodnych, a także zażywania kąpieli słonecznych i wodnych. Rozległy teren, boiska sportowe, grilowisko zachęcały do różnego rodzaju gier i zabaw zespołowych. Ale też troszkę czasu poświęciłyśmy na naukę udzielania pierwszej pomocy i znajomości zasad bezpieczeństwa nad wodą, na plaży, poruszania się w kolumnie itp. informowania o zagrożeniach , w czym pomagała nam pani Justyna Kozdrój.

W uroczych zakątkach nad jeziorem dziewczęta pod czujnym okiem opiekunek mogły spędzać czas, odpoczywać, poznawać przyrodę, zawiązać nić przyjaźni z mieszkańcami lasu i obserwować w ciszy poranka zmagania wodnych mieszkańców  jeziora.

Nie brakło także działań artystycznych, które prowadziła pani Małgorzata Miczulska. Piękne aniołki, wykonane samodzielnie przez dziewczęta, techniką decoupage, są z pewnością miła pamiątką i wspomnieniem cudownych dziesięciu dni bogatych wspólną radością i radością Boga.

wspomnienia Darii

W tym roku, na nasz wakacyjny wyjazd z Dziewczęcej Służby Maryjnej, udałyśmy się do Ostrowca, niedaleko Wałcza. Cudowna okolica, piękne krajobrazy i super ekipa, sprawiły, że wyjazd ten był pełen niezapomnianych przygód. W naszych wycieczkach, najbardziej lubię to, że podczas wypoczynku nie zapominamy o Bogu. W te wakacje, Niebieski Tata był nam wyjątkowo bliski. Obdarzył nas cudowną kaplicą w naszym ośrodku, dzięki czemu codziennie mogłyśmy się z Nim spotykać. Dla mnie, codzienna modlitwa, zarówno wspólna  jak i indywidualna oraz rozważanie Pisma Świętego, były bardzo ważnym elementem. Nie zapomnę także niesamowitych warsztatów decoupage z Panią Gosią. Aniołki, które zrobiłyśmy, były prześliczne. Tam ,,u góry" zapewnili nam cudowna pogodę, więc nie marnowałyśmy czasu na siedzenie w pokojach. Codziennie chodziłyśmy nad jezioro, by wspólnie spędzić czas na kajakach, rowerkach wodnych lub po prostu wygłupiając się w wodzie. Wyjazd ten był dla mnie bogaty w cudowne przeżycia, także te duchowe. Mam nadzieję, że nigdy nie zapomnę tych wspólnych chwil i z niecierpliwością czekam na kolejne wakacje. (Daria 16 lat).